Als geen ander in de wereld hebben de Nederlanders de kennis om baanbrekende dingen te doen met water. Van het bouwen van dijken, polders en eilanden, tot zeer specifieke technologische kennis over het water zélf. Het goede nieuws is: ieder jaar komen er nieuwe innovaties bij. Wie jaarlijks een staalkaart van deze innovaties aan zich voorbij wil zien trekken kan een kijkje nemen bij de WIS Award, de Water Alliance Innovation and Stimulation Award die op 9 oktober in een bijzondere editie uitgereikt wordt.
Het uitreiken van een prijs is een beproefd middel om bedrijven en innovaties in de spotlights te zetten. Dat is ook één van de doelstellingen van de WIS, de Water Alliance Innovation & Stimulation Award. Maar het gaat natuurlijk niet alleen maar om de spotlights, veel belangrijker is het “aan de man brengen” van de innoivatie. Dat lukt alleen als je de klik kan maken naar de behoefte van je afnemers. En daarbij is de eerste indruk van groot belang.
Kort en bondig
“Soms ontmoet je interessante zakenpartners tijdens een koffie moment of netwerkborrel; soms wordt in een kennismakingsronde plotseling gevraagd jezelf en je technologie kort te indroduceren. Veel tijd is je daarbij niet gegund. Kort en bondig zijn is dan het devies” aldus Alex Berhitu, Business Developer bij Water Alliance en bedenker van de WIS competitie. “Dat is ook de reden waarom de eerste selectie in deze competitie wordt gebaseerd op de pitches van de kandidaten” vervolgt Berhitu. “Maar niet iedereen vindt het gemakkelijk om zijn of haar innovatie op een heldere en aantrekkelijke manier voor het voetlicht te brengen. Door mee te doen aan de WIS, te pitchen en het competitie-element te voelen trainen ze zichzelf daarin ook.”