Emerson vierde op 22 april de officiële opening van het £ 20 miljoen kostende Solutions Centre in Aberdeen. Vanuit het complex biedt het bedrijf operationele ondersteuning, een ruim aanbod aan engineering-services en de modernste trainingsfaciliteiten aan klanten die actief zijn in de Noordzee olie- en gasindustrie, zodat deze hun productiviteit kunnen verhogen.
”Dit nieuwe complex laat zien dat Emerson zich inzet om onze klanten in Schotland en het Noordzeegebied te ondersteunen”, aldus Stuart Brown, General Manager van Emerson Process Management Groot-Brittannië en Ierland. ”Gezien de uitdagingen waar de industrie voor staat, is dit het perfecte moment om voort te bouwen op de solide activiteiten in Aberdeen. We kunnen aan onze klanten laten zien hoe gebruikers van onze technologie en services, efficiënter en betrouwbaarder kunnen opereren.”
David N. Farr, Chairman en CEO van Emerson voerde de openingsplechtigheid uit. Hij werd daarbij vergezeld door Mike Train, President Global Sales Emerson Process Management, Steve Sonnenberg, President Emerson Process Management en andere businessleiders. Er waren ook vertegenwoordigers van de olie- en gasindustrie, de Lord Provost van Aberdeen, plaatselijke politici en wereldwijde operators bij de plechtigheid aanwezig.
Deirdre Michie, Chief Executive van Oil & Gas UK, zei: ”Het is bemoedigend om in het huidige klimaat signalen van vertrouwen te zien in de Britse olie- en gasindustrie, bijvoorbeeld doordat Emerson op dit moment dit innovatieve nieuwe Solutions Centre opent. Efficiënter werken en betere samenwerking zijn van cruciaal belang om de toekomst van de Noordzee-industrie zeker te stellen. De Noordzee-velden bevatten nog miljarden vaten olie en gas en hebben de potentie om uit te groeien tot het aantrekkelijkste volwassen olie- en gasgebied om zaken mee te doen.”
Het complex is een platform van waaruit Emerson nauw kan samenwerken met klanten om lastige problemen aan te pakken die het gevolg zijn van het huidige economische klimaat. Emersons servicecontracten, zoals die voor ondersteuning bij fiscale meting, onderhoud aan procesbesturings- en veiligheidssystemen, beheer van onderdelen en rationalisatie, verlagen de operationele kosten en verbeteren de betrouwbaarheid van de systemen. Bovendien geeft Emersons
aanbod aan consultancy-services op gebieden variërend van specificatie van apparatuur, wireless netwerken en flow-meting tot aan procesveiligheid, cyber security en betrouwbaarheidssystemen – rechtstreeks toegang tot innovatieve en mogelijk baanbrekende nieuwe ideeën en technologieën.
Het Solutions Centre in Aberdeen bestaat uit een kantoorgebouw met 2800 m2 kantoorruimte dat is verbonden met een 3000 m2 groot servicecentrum en is gevestigd op het D2 Business Park, Dyce. Het is één van de regionale solution centres uit een reeks die Emerson Process Management over de hele wereld opent.