In een veranderende markt van alcoholische dranken is er een run ontstaan op hard seltzers, met lege schappen en een recordgroei voor producenten tot gevolg, met name in Noord-Amerika. De eenvoudige etikettering, natuurlijke branding en verfrissende smaak heeft een brede aantrekkingskracht weten te ontwikkelen, die zelden te zien is in een zo gefragmenteerde bedrijfstak. GEA helpt toonaangevende producenten om uitdagingen te overwinnen en hard seltzers van hoge kwaliteit te maken waarnaar consumenten op zoek zijn. De ingrediëntenlijst voor de productie van hard seltzers is kort: gecarboniseerd water (sodawater) en alcohol, het typische resultaat van vergiste suikers en andere koolhydraten. De herkomst van deze suiker kan verschillen, van moutgraan tot vloeibare dextrose, of een combinatie van alles wat ertussen ligt. De toevoeging van een fruitsmaakstof maakt de lijst gewoonlijk compleet. En dat is het. Gearomatiseerde moutdranken (FMB) en gearomatiseerde alcoholhoudende dranken (FAB), ook bekend als alcopops, hadden vaak een saaie reputatie bij de consument. Hard seltzer daarentegen, ook al is hij niet nieuw in de industrie, brengt momenteel consumenten terug. Met name in Noord-Amerika waar de vraag naar deze drank om moeilijk te achterhalen redenen in de zomer van 2019 explodeerde. Aanvankelijk werd... [AHREF**SW**gea.com/nl/news/insights/2020/hard-seltzer-the-zeitgeist-beverage.jsp?utm_source=fluidsprocessing&utm_medium=focusbericht-website&utm_campaign=hard-seltzers-nl**Lees hier verder]

Geschreven door