Blog Aruna Baboeram Ook in deze onzekere tijden, zijn wij als Customer Service goed bereikbaar. Dat we vanwege de Coronapandemie ons kantoor in Rotterdam hebben ingeruild voor een werkplek in de huiselijke omgeving, maakt weinig verschil: ook vanuit hier bieden wij u als klant de helpende hand. Hooguit hoort u wat vogels op de achtergrond fluiten. Maar misschien geeft dat wel een extra dimensie aan ons gesprek en maakt het ons contact nog plezieriger. Sinds drie jaar heeft Danfoss een eigen Customer Service voor de marktsegmenten: Drives, Cooling en Heating. Elke werkdag, tussen 8.00 en 17.00 uur zitten mijn collega’s en ik klaar om uw vragen te beantwoorden en uw problemen op te lossen. Daarbij zijn de onderwerpen erg verschillend, van concrete vragen over prijzen en levertijden, tot complexe kwesties over technische issues die extra persoonlijke aandacht nodig hebben. U leren kennen Dat wij in 2017 gekozen hebben voor een eigen Customer Service en geen extern callcenter als klantenservice, is een bewuste zet: wij hechten namelijk veel belang aan de kwaliteit van ons contact met klanten. Voor ons draait veel, zo niet alles om u. Dus willen we u leren kennen, willen we weten wat u van onze producten vindt, waar u mogelijk tegenaan loopt en vooral: welke behoeften u heeft en wat u van ons verwacht. Alleen dan zijn we in staat om toegevoegde waarde voor u te leveren. Op korte, maar ook op de lange termijn, want duurzaamheid – in producten en in onze relaties met klanten – staan bij Danfoss centraal. Corona In de afgelopen weken heeft de Coronapandemie ons werk stevig beïnvloed. Zo zijn er overal in de wereld allerlei logistieke problemen ontstaan, die de toelevering van producten en onderdelen op de tocht zetten. Als gevolg daarvan, hebben wij soms moeite om bij klanten op het afgesproken tijdstip bijvoorbeeld frequentieregelaars te bezorgen. In een aantal situaties redden we dit helaas niet. Dat is vervelend voor u. Natuurlijk vinden wij dit niet leuk om te melden, maar dat doen we wel; we willen namelijk eerlijk en transparant zijn. Daar heeft u recht op. Zoals u tevens recht heeft op een Customer Service die zowel telefonisch als per mail uitstekend bereikbaar is. Ook - of misschien wel juist - nu. Want klanten willen nu meer dan ooit een vertrouwd aanspreekpunt; iemand die zij kennen, die hun business begrijpt en die hen verder helpt. Daar zijn we voor als Customer Service. Aruna Baboeram Customer Service Representative Tel: 010 - 808 2222

Geschreven door