Geveke Energy Services introduceert ControlAir IFC flowdruk regelsysteem voor het lossen van bulk vrachtwagens. Vaak wordt perslucht van 7 bar met een mechanische reduceer verlaagd tot 2 bar om bulkproduct in poedervorm te lossen. Mechanische reduceers werken met veerkracht welke een hoge drukverschil benodigd heeft om goed te kunnen funktioneren. Ook het naijleffect (veerkarakteristiek) heeft een negatief invloed op de persluchtdoorstroming en dus de lostijd van de wagen.
Een aangepaste versie van de ControlAir IFC reduceert het systeemdruk elektronisch tot 2 bar met een drukval van maximaal 0,07 bar en doseert de perslucht doorstroming.
Dit resulteert in een stabiele druk bij de vrachtwagens waardoor het mogelijk wordt om meerdere vrachtwagens tegelijk te lossen mogelijk bij nog lagere druk.
Verschillende producten kunnen afwijkende drukken nodig hebben. De ControlAir IFC kan eenvoudig met afstandschakelaars omgeschakeld worden naar verschillende drukken.
Kortstondige pieken voor het op druk brengen van de tank van de wagen of stootgewijs doorblazen van het product worden met extra buffers aan de inlaat van de ControlAir IFC opgevangen.