De kunststof doppen- en dekselfabrikant United Caps wil zoals CEO Benoit Henckes het aanduidt ‘Onze industrie opschudden’. Met uitbreiding van het managementteam, Philippe Thivet als Chief Innovation and Coaching Officer en Astrid Hoffmann-Leist als Director of Marketing and Communications, een nieuwe naam en diverse nieuwe producten laat het bedrijf van zich horen.
Procap ontstond door de jaren heen door diverse bedrijven bij elkaar te voegen. ”Nu is de tijd rijp om ons als een geheel te presenteren : United Caps.”
Henckes vervolgt: ”Met ‘Close to you’, ook onderdeel van het logo willen we aangeven dat we nog dichter bij de klant gaan zitten om samen met hem/haar producten op maat te ontwikkelen.”
United Caps, hoodfkantoor in Luxemburg, telt zeven productielocaties. Ierland werd in 2013 geheel nieuw opgetrokken, Hoboken is vorig jaar geheel gerenoveerd en uitgebreid binnenkort wordt de nieuwe plant in het Duitse Schwerin in gebruik genomen.
Belangrijkste markten zijn Agro en food waarbij vooral de laatste behoorlijk groeit op het moment.
De jongste innovaties zijn een bloemvormige dop op waterflesjes die het openen vergemakkelijkt, de driecomponentendop voor kruidenfabrikant Mc Gormick en het deksel met geïntegreerd lepeltje voor babyvoedingpoeder. Alles vooral vanuit duurzaamheid dus met lichtere materialen en goed recyclebaar.
Henckes: “Vooral de opdracht voor McGormick bewijst dat we ook wereldwijd ons mannetje staan.”