Ongewenste bezoekers ontmaskerd op Kennisdagen 2011

Laatste wijziging: 8 mei 2023
Article image of: Ongewenste bezoekers ontmaskerd op Kennisdagen 2011

Een beursdeelnemer dient zich steeds af te vragen wie hij graag op zijn stand wil zien. Wat heb je, op een evenement, aan een concurrent die op jouw kosten eet en drinkt, rondhangt en ook nog eens agressieve verkoop pleegt? Helemaal niks toch, pure verspilling!

ISA heeft daarom een profieldefinitie gemaakt van de ideale bezoeker van Kennisdagen en heeft daarmee het pad van kwantiteit definitief de rug toegekeerd. Wat heeft het voor zin als er 500 niet-interessante bezoekers extra zijn geweest? Volgens ISA gaat het om kwaliteit ; je wilt als deelnemer aan een evenement alleen de juiste mensen ontmoeten en daar je kostbare tijd aan besteden.

ISA nodigt dus alleen de juiste bezoekers uit en zelfs enkele “illegale bezoekers” werden dit jaar ontmaskerd. Bijna 100 aanmeldingen voor dit evenement werden afgewezen, 5 personen bleken een dubbele identiteit te hebben (zoals een “voorzitter” die in het dagelijks leven een verkoper bleek te zijn) en tenslotte werd 1 persoon ter plaatse de toegang geweigerd.

Op Kennisdagen 2009 en 2010 bleek deze formule al zeer succesvol te zijn; ruim 86% van de bezoekers behoorden tot de juiste doelgroep. Op basis van deze resultaten heeft ISA haar beleid nog verder aangescherpt en op Kennisdagen 2011 behoorde maar liefst 96% van de bezoekers tot de juiste doelgroep van eindgebruiker.

Partijen die zich toch aangemeld hadden als bezoeker en niet tot de bezoekersdoelgroep behoorden (zoals verkopers en consultants) waren wel vanaf 15.30 uur van harte welkom. Ze kregen uitleg, een rondleiding en werden voorzien van het programma voor 2012. De boodschap was hiermee direct duidelijk; je bent ook welkom op ons evenement, maar dan wel als deelnemer!

Door deze opstelling laat ISA geen twijfel bestaan over haar unieke kwalitatieve aanpak. Kennisdagen heeft hierdoor haar positie in de markt nog verder verstevigd. Daar waren zowel de bezoekers als de deelnemers het na afloop roerend over eens.

Kennisdagen 2011 werd op 29 en 30 maart voor de derde maal georganiseerd door ISA Europa onder het motto ”Kennis, Kunde en Contact”. Het is hét centrale ontmoetingspunt voor industriële automatiseerders. De kracht van het evenement schuilt in de eenvoud; geen grote en dure stands en geen opdringerige verkopers, maar praktijkgerichte lezingen en informatieve ontmoetingspunten.

Geschreven door

ISA, European Office

ISA (International Society of Automation) is een wereldwijde, non-profit organisatie. Het hoofdkantoor ligt in USA en een tweede Europese vestiging ligt in Nederland. ISA zet de standaard voor automatisering door... Lees meer